پنج اشتباه بزرگ در طراحی

پنج اشتباه بزرگ در طراحی

همواره در روند طراحی یک فضا اشتباهاتی رخ میدهد که منجر به عدم رضایت کارفرما میشود. طراح با استفاده از دانش  و تجربه خود باید سعی در رفع این خطاها نماید تا در پایان به نتیجه ای مطلوب برسد.

حال در این مقاله به بررسی پنج عدد از این اشتباهات میپردازیم.

1- عدم شناخت کامل طراح از کارفرما:

یکی از مهم ترین کارهایی که طراح موظف به انجام آن است بررسی و آنالیز کامل کارفرماست، طراح در ابتدای طراحی باید چندین جلسه حضوری با کارفرما درباره خصوصیات اخلاقی، عادت ها ی رفتاری، سلایق و علایق و تمام نیازهایی که باید در طراحی برطرف شود صحبت نماید.

عدم شناخت طراح از کارفرما حین پروژه و در نهایت اتمام کار میتواند مشکلات فراوانی را ایجاد کند

2- انتخاب نادرست سبکِ طراحی:

سبک یا سلیقه طراحی در ابتدای کارطراحی باید توسط طراح و کارفرما مشخص شود، مطمئناً یکی از سبک های مدرن، کلاسیک، نئوکلاسیک و یا ترکیبی از اینها مد نظر کارفرما میباشد. در صورتی که سبک مورد نظر در ابتدا مشخص نشود ممکن است طراحی با مشکلات فراوانی روبرو شود.

3- برآورد مالی اشتباه:

پس از انتخاب سبک طراحی با توجه به خواسته های کارفرما طراح یک برآورد مالی تقریبی انجام میدهد و به کارفرما ارائه میکند، هرچند این برآورد تقریبی است اما تاثیر آن بسیار زیاد است.

درصورتیکه برآورد هزینه توسط طراح اشتباه باشد ممکن است حین انجام کار به کارفرما فشار وارد کند و ناگذیر بخشی از طراحی را تغییر و یا حتی حذف کند که این مسئله باعث تغییرات مخربی در طراحی میشود.

4- برآورد زمانی اشتباه:

همانند برآورد تقریبی هزینه، برآورد تقریبی زمان انجام پروژه نیز از دیگر وظایف مهم طراح است. همانطور که برآورد هزینه اشتباه ضرر زیادی به طرح وارد میکند، درصورت زمانبندی نا مناسب هم ممکن است طرح لطمه ببیند.

5-اجرایی نبودن طرح:

اگر هر چهار فاکتور قبلی به درستی انجام بشود رعایت نکردن این موضوع یعنی اجرایی بودن طرح میتواند به تنهایی کل پروژه را تحت تاثیر خود قرار دهد.

از ویژگی های طراح حرفه ای، ذهن اجرایی اوست. بدین معنی که طراح حین طراحی باید به نحوه اجرای آن طرح هم فکر کند. در صورتیکه ذهن او از روند اجرا دور باشد، طرح او نیز حتی در صورت زیبایی ممکن است قابل اجرا نباشد.

در این مقاله به پنج نکته مهم که باید توسط طراح رعایت شود اشاره کردیم.

انتخاب یک طراح حرفه ای باعث میشود کارفرما در روند طراحی تا اجرا به مشکل برنخورد.

 

دریافت مشاوره رایگان

اگر تصمیم به بازسازی واحد خود را  دارید و میخواهید یک طرح با اصول طراحی برای فضای خود داشته باشید پیشنهاد میکنیم با همکاران ما در شرکت دکوراسیون معمارِتیم تماس بگیرید و از مشاوره رایگان ما استفاده کنید. می توانید با شماره ۰۹۱۲۳۷۱۰۲۷۸ تماس گرفته یا در واتساپ یا تلگرام با ما در ارتباط باشید.

شرکت طراحی سایت : ره وب